Resor

Fråga oss om resor - vi har svaren!

I samarbete med 
Alla diskussionerSkapa ny diskussion
2011-12-09 20:31

Alanya i December!?

Hallå där. Jag och min familj reser till Alanya den 20 december och har lite funderingar på vad man kan göra under denna period där nere! Kan man bada pool ute, aktiviteter och så?! Vore jätte tacksam för svar=)

Micela..
2011-12-12 15:52
Resesäljare på Ticket
Hej Micela

Medeltemperaturen i Alanya i December månad är 17 grader på dagen och 8 grader på natten. Vattnet ligger på ca 18 grader i december vilket innebär att har man en varm och solig dag så kan man absolut bada. Det är dock lågsäsong i Turkiet i December och vädret kan variera, man ska inte räkna med att det är badväder. Shopping finns det gott om i Alanya vilket är något man kan ägna sig åt om man är kvar på orten. Det finns en droppstensgrotta, Damlatas, som är välbesökt, den ligger vid Kleopatrastranden. Man kan också besöka Borgen som man ligger mitt emellan den östra och västra stranden och som man också ser från båda håll. Turkiskt bad, hamam är också populärt och något man bör prova på när man är i Turkiet. Vill man åka på utflykter utanför Alanya så har du tex. världskända Pamukkale, Taurusbergen, Manavgatfloden och Dimcay. Hoppas ni får en bra semester!

Mvh Helena Nilsson
2011-12-12 16:04
Tack, snälla du för ditt svar! Ser fram emot ett miljö ombyte=) MVH Micela
Skriv svar

Boka din resa via telefon eller resebutik
Boka din resa via telefon eller resebutik