Vi har också precis kommit hem från Turkiet.
Jag skulle också vilja uttrycka min besvikelse över hotellpersonalen (reception och städ). Vi bodde på Seher Sun Palace hotell strax utanför Side. Hotellet är klassat som 5-stjärnigt, men man undrar verkligen hur de fick den bedömningen?
Det första som möter oss är personal i receptionen som knappt kan tala engelska, bara tyska, och där sattes vi första stämpeln - för på detta hotell är man nämligen andra klassens gäst om man inte är tysk. Med sura och högdragna miner checkades vi in.
Vi bad sen om två nyckelkort men fick bara ett, för såna var reglerna - ett kort/två personer, och sen var det slut på diskussionen då personalen helt sonika vänder sig bort och går.
Städningen var under all kritik. Inte en ny handduk (vare sig liten eller stor) på hela vecka, förutom när jag uttryckligen bad om en duschhandduk - och då fick jag en smutsig... När jag ville byta den himlade städerskan med ögonen och sa något på turkiska, men visst jag fick en ny handduk.
Om man la sin handduk på golvet, vilket ju är en internationell handling om att man vill ha en ny, så hängdes den helt enkelt bara upp igen. Sängkläderna byttes heller aldrig.
Hade vi tur så fick vi nytt toapapper när det var slut (en kväll fick vi hämta på den offentliga toaletten vid restaurangen) och hade vi ännu mer tur så fick vi en ren rulle som inte var gul/brun-missfärgad.
Använda glas sköljdes bara ur och ställdes tillbaka och övrig disk fick flera gånger stå kvar.
Jag vill ändå avsluta med att säga något positivt. Övrig personal i restaurang, kök och bar var hyfsat trevliga och maten var bra och till och med lite varierande i bland. ;-)
Dessutom var stranden jättefin och ren, finkornig sand och klart och rent vatten.