Resor

Fråga oss om resor - vi har svaren!

I samarbete med 
Alla diskussionerSkapa ny diskussion
2012-02-20 13:08

Resa i juni

Jag och min familj vill åka iväg och lapa sol och bad precis när skolorna slutar i juni.
Vi vill gärna ha tips om bra ställe att besöka då . Vi vill helst inte ha det för varmt
( så som det blir i juli o aug. runt medelhavet. )
Någon som har erfarenhet?
2012-02-29 13:45
Resesäljare på Ticket
Hej!

En mysig fin liten ö är Menorca! Fint klart vatten och bra temperatur i mitten av juni.

Menorca är Mallorcas lillasyster. Mallorca kan också vara ett alternativ.

Det beror på hur ni vill ha det. Om ni vill ha det lite lugnt och mysigt eller
stort utbud av det mesta. Maila mig gärna era önskemål så kan jag ge er ett konkret förslag.

Vänligen Kerstin

Ticket Västra Frölunda

frolunda@ticket.se
2012-02-29 18:00
Hej,
Tack för tipsen. Menorca låter ju spännande eftersom man inte har hört så mycket om den ön.
Det pågår livliga diskutioner här hemma om var och även när vi ska åka.
Jag fyller 50 i juni och vi har bestämt att vi ska åka någonstans hela familjen då, trots att vi egentligen hellre åker september eller början på okt.
Vi är lite oroliga att vattnet inte hunnit bli ordentligt badbart runt medelhavet i juni men det kanske du vet?:)
Oron finns också att det är aldeles för varmt i luften. (Man har ju hört vänner som varit iväg mitt i sommaren och att det då har varit ca 38-40 grader varmt!!)
Vad gäller lugn och ro eller hålligång så kan man väl säga att vi står med en fot på varje sida.
Vi vill ju gärna ha ett rikt utbud av restauranger och även lite affärer, så lite liv och rörelse vill vi nog ha,
vi har ju två tonårsbarn med oss.
Men vi vill absolut inte bo där det mest är ungdomar eller mycket festande natttid som stör sömnen.
Vore kul om du hade något förslag
Tack på förhand
Skriv svar

Boka din resa via telefon eller resebutik
Boka din resa via telefon eller resebutik